Vem vill du vara, var vill du vara?

Bokbloggsjerkan frågar:

Om du skulle kunna byta plats med en karaktär i en TV-serie/film vem skulle du välja och varför?

(OBS: Tänk inte för länge utan skriv den första som du kommer att tänka på).

Det där med att inte tänka för länge är inte min starka sida 😉 men med ett minimalt funderande så tänkte jag att åtminstone om jag tänker på sånt jag sett på sistone så skulle jag gärna kunna vara den lilla Moana (eller Vaiana, som hon fick heta här) i det här klippet, där havet blir hennes vän:

Jag tycker att den där känslan av att gå ut i havet och kunna se allt genom en vattenvägg verkar så coolt! Och så tycker jag att det är så gulligt när havet ger henne en ny frisyr 🙂 Plus, vit sand, vackra koraller och kristallklart vatten, det skulle jag gärna se någon gång. Speciellt på det där viset.

Jag gillade Moana, men vill ni se en tecknad film med polynesiskt tema så är Lilo & Stitch fortfarande min absoluta favorit 🙂

14 thoughts on “Vem vill du vara, var vill du vara?

    • Hihi, ett så lämpligt uttryck. 🙂 Den var riktigt söt. Och ganska rolig, gjorde lite narr av sina egna klichéer: ”You wear a dress and have an animal sidekick – you’re a princess” 😀

    • Tag det som ett tips. Roligt med en Disney som har en aktiv flicka i huvudrollen och inte en kärlekshistoria heller. De utvecklas sakta men säkert.

Kommentera

