Ett egendomligt sammanträffande

Alltid emellanåt händer det små, lustiga sammanträffanden som är fullkomligt oförklarliga och balanserar på gränsen mellan det egendomliga och det skrämmande. Igår när jag var på väg hem satt jag och läste Cornelia Funkes Bläckhjärta, märk väl som pappersbok (det är viktigt). Varje kapitel i den inleds med ett citat ur någon bok och just exakt samtidigt som jag läste ett citat ur Mio, min Mio så slumpade Spotifys veckolista fram temasången ur filmen. Exakt samtidigt, jag lovar. Scary. Att sången finns på min veckolista är inget konstigt, inte heller att citatet fanns i boken – men samtidigheten! Jag hade förstått det bättre om jag läst boken på telefonen, men det gjorde jag alltså inte. Onekligen ett egendomligt sammanträffande.

4 thoughts on “Ett egendomligt sammanträffande

Kommentera

