Underklädsklagomål

På förekommen anledning så funderade jag idag på vissa saker som irriterar mig gällande underkläder:

  • Trosor som smiter in mellan skinkorna, så att man får gå och dra ut dem hela tiden. (Hur folk kan ha stringtrosor har jag aldrig förstått.) I vårt hushåll kallas de för ”palm undies” efter en fantastiskt dråplig TomatoNationkrönika om tvättdag, läs ”Palm Tree Undies In Zombie Town” här. (Varning, inte dricka samtidigt!)
  • Alternativt trosor som är så lösa att de halkar ner och lägger sig under skinkorna. Förekommer ofta tillsammans med följande punkt:
  • Strumpbyxor som är lite för korta och hasar ner så att grenen lägger sig vid knäna och byxdelen följdaktligen hasar ner (och tar med sig trosorna).
  • Strumpbyxor där tåsömmen vrider sig nittio grader mot tårna. Obekvämt!
  • Strumpor som går sönder i hälen när jag drar dem på mig – riiitsch!
  • Behån som går upp (speciellt som jag är så stel att jag har hemskt svårt att haka fast den igen utan att ta av och snurra).
  • Behån där axelbanden ramlar ner, vilket leder till den vida bekanta ”internationella kvinnorörelsen”, ni vet, den där man stoppar in tummen under tröjlinningen för att dra det på plats igen.

Alla de här sakerna gör mig obehagligt medveten om mina kläder. Kläder ska helt enkelt ses, men inte höras 😉

Flera förslag?

 

15 tankar om “Underklädsklagomål

    • 😀 Totalt misslyckad design 😀 Kläder borde designas av såna som använder OCH tvättar dom själva. (Kök av såna som lagar mat, diskar och städar själva..)

    • Lösa behåband kan jag tänka mig att är lika störande som att den går upp i ryggen, jag har bara aldrig haft den modellen.

  1. Kvinnor har det inte lätt 🙂 Det enda liknande ”elände” som finns i männens värld som jag osökt kommer att tänka på är
    – Byxor som hänger ner förskräckligt långt så att karlstackarn knappt når byxfickorna, i vilka han förvarar sina händer
    – Magar som förhindrar att byxornas midja och/eller livsrem hamnar på rätt plats – det är alltid magarna som vinner och släpper ned livremmen till en tillvaro nära hemligheterna.

    • Den där magen finns det nog andra än män som har… Sen är det ju en fördel att manskläder normalt har fickor, även om de är långt nere – många dambyxor och kjolar saknar fickor helt! Sjuuukt störande.

      Punkt 1 och 2 måste ju förekomma med kalsonger också, inte sant?

  2. jag gick i fabriksbutiken i Vingåker 2002 och använde sockor o underbyxor ännu tio år senare! Tala om prisvärt.

  3. Pingback: Förvridna, perverterade hatobjekt | En kattslavs dagbok

Lämna en kommentar