Det lackar så lagom

Bokbloggsjerkan hävdar idag att det ”lackar mot jul”, jag som är en förnekare i högsta grad tvärvägrar att godkänna början av november som ”lackande”, men för allan del, önskningar kan man ju ha:

Det börjar lacka mot jul. Hur ser din önskelista ut just nu?

Jag har redan tidigare konstaterat att jag mera sällan specifikt väntar på nya böcker, snarare väntar jag ivrigt på att få tid att läsa i långa, sammanhängande sjok, när jag har många lediga dagar. Det bästa med barndomens jular var när alla öppnat sina paket och försjönk i sina nya böcker – för hos oss förekom aldrig en jul utan hårda paket 🙂 Att maratontitta på någon tv-serie med Andra kattslaven har hört till julens nöjen hos oss vissa år – speciellt varmt minns jag när vi såg på Anne of Green Gables + ”the Sequel i ett enda svep ❤