Det lackar så lagom

Bokbloggsjerkan hävdar idag att det ”lackar mot jul”, jag som är en förnekare i högsta grad tvärvägrar att godkänna början av november som ”lackande”, men för allan del, önskningar kan man ju ha:

Det börjar lacka mot jul. Hur ser din önskelista ut just nu?

Jag har redan tidigare konstaterat att jag mera sällan specifikt väntar på nya böcker, snarare väntar jag ivrigt på att få tid att läsa i långa, sammanhängande sjok, när jag har många lediga dagar. Det bästa med barndomens jular var när alla öppnat sina paket och försjönk i sina nya böcker – för hos oss förekom aldrig en jul utan hårda paket 🙂 Att maratontitta på någon tv-serie med Andra kattslaven har hört till julens nöjen hos oss vissa år – speciellt varmt minns jag när vi såg på Anne of Green Gables + ”the Sequel i ett enda svep ❤

20 thoughts on “Det lackar så lagom

  1. Älskar att maratontitta på serier, man försjunker i dem på ett helt annat sätt än när det är ett avsnitt i veckan. Har förresten slukat första säsongen av Orange is the New Black senaste veckan 🙂

    • Vi har aldrig tittat på ett avsnitt i veckan, eftersom vi inte har tv, så det blir i allmänhet flera i rad och sen paus. Fast Andra kattslaven hävdar att jag inte alls behärskar det här med maraton, eftersom jag vill ta paus mellan avsnitten…

      Orange is the New Black har jag hört mycket positivt om, ska lägga den till den växande listan med ”borde kolla in” 🙂

  2. Jag har frånsagt mig julklappar sen flera år tillbaka, men köper gärna böcker till mig själv… På julen spelar hela familjen tv-spel tillsammans, äter tacos och kollar film, bättre än alla klappar i världen!

Kommentera

