Sommarfröjder?

Kom in i sovrummet häromdagen och såg Sisko sitta och studera en jättelik geting som kröp omkring på fönsterrutan – den hade tydligen kommit in medan fönstret stod på glänt:eek: Så det var bara att fiska upp katten innan hon fick för sig att leka Röda Jägaren, stänga in henne i ett annat rum (bara ut ur rummet räckte inte, hon kom bara in igen: "vänta lite, jag hade en sak på hälft här") och ta ett glas och ett papper för att fånga in odjuret och få ut det. Brrr. Avskyr getingar. Inte fullt så mycket som jag avskyr spindlar (ryys) eller fästingar, som är de äckligaste kryp jag vet, men helt tillräckligt mycket. Och de är definitivt potentiellt farliga för katterna.
Kanske dags att sätta i de där myggnäten som ligger i ett skåp och väntar… :wait:

Men annars är det trevligt med sommar:happy: Gillar verkligen när det är ljust och varmt. Men man kunde slippa en del av insekterna… Speciellt som de små inte verkar förstå sig på skillnaden mellan myggor, bananflugor, harkrankar och annat proteintillskott och getingar:worried:

Och när jag nu leker med smileyn så måste jag ju konstatera att jag har en deckarperiod just nu. För tillfället läser jag Sherlock Holmes:sherlock: 😀

2 tankar om “Sommarfröjder?

  1. Lyder som en dronning, der var på besøg for at finde byggematerialer til sit hvepsebo. Sådan en dame er yderst ubehagelig at komme i nærkontakt med. I min barndom havde vi en hund, der dræbte hvepse i stor stil. En foxterrier. Den havde en ganske særlig teknik. Det var helt tydeligt, at den havde stor respekt for dem; men det var også tydeligt, at den hadede dem. Jeg er sikker på, at den var blevet stukket engang.

Lämna en kommentar