Det självklara valet

Jag noterar att veckans bokbloggsjerka har varit svår för många, men jag tyckte faktiskt att den var så självklar för mig att det var lite komiskt 😉 Frågan lyder:

Veckans fråga kommer från Siri :

Av böckerna i din bokhyllan, vilken titel beskriver dig bäst?

Det är två böcker, men de hör ihop:

H. Koko som alltid säger att hon ska städa sina papper…

 

 

Simba läser titlarna upp och ner.

Simba läser titlarna upp och ner.

 

Haha, säger du det? I rest (on) my case

Haha, säger du det? I rest (on) my (your)  case

Som en lite mindre seriös variant så kan jag konstatera att jag har åtminstone två böcker i mina hyllor som verkligen beskriver mig 😉 :

Den högra boken har jag t.o.m. i två ex. Det ena har jag fått av brorsan, det andra av Andra kattslaven.

Den högra boken har jag t.o.m. i två ex. Det ena har jag fått av brorsan, det andra av Andra kattslaven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag försökte för balansens skull få Agnes att posera också, men hon som annars är så fotogenisk ser rätt stirrig ut…

agnes_med_kokon

Vad är det där?

agnes_med_kokona

Det är ju en skräckroman, den högra! Får jag hoppa ner nu?

24 tankar om “Det självklara valet

    • Jag önskar ofta att jag hade lite mera av den läggningen… Jag vet på ett ungefär var jag har det viktigaste, men de är verkligen inte i ordning!

  1. Vilka fina missar! 🙂 Jag har heller ingen ordning på mina papper, åtminstone inte när jag är färdig med vissa projekt. Under projekten vet jag oftast var de är, men efteråt sprids de för vinden.

    • Tack, katter, böcker och te hör på något sätt ihop för mig 😊 (Jag borde förstås ha lagt till en tekopp)

      Det är ju bra om du har reda på pappren under dina projekt, efteråt kanske det spelar mindre roll.

    • Nej, det är alldeles sant att sekreterarsysslan inte är katternas forte, direkt. Det är något med den där kattregeln ”always insert self between eyes and text” som gör dem (och slaven!) ineffektiva…

      En av våra tidigare katter var också hård på att bädda. Det är så gulligt och så väldigt opraktiskt ❤

  2. mina papper är det heller ingen ordning på. men när det behövs drar jag fram exakt rätt papper ur den oordnade högen. en ska inte låta lura sig av välordnade högar…

    • Hehe. Jag önskar att jag också kunde göra så, då kunde jag motivera min röra bättre! Oftast hittar jag nog det jag söker, men inte alls alltid.

Lämna en kommentar