Tonårsbloggen

Idag blir min blogg tonåring 🙂 Det känns lite lustigt. Det är många års skrivande om katter, böcker och annat som jag har funderat på eller velat tipsa om – jag har inte olika konton för olika aktiviteter, så bloggen fungerar som Fb, Twitter och Instagram på en gång.

Dagens taggmoln

Enligt WordPress ser mitt aktuella taggmoln ut såhär (det är inte alla taggar, men de mest använda). Det är synd att jag aldrig haft ork och tid att gå igenom gamla poster och tagga dem, det skulle kanske ge ett lite annat utseende åt taggmolnet. Opera (som jag började blogga på) hade inga taggar alls de första fem-sex åren. Jag är glad att det finns en sökfunktion i WordPress, så jag snabbt kan kolla när jag har skrivit om olika saker.

Extra roligt vore det att kunna kolla vilka taggar som varit aktuella olika tider – jag minns t.ex. att jag hade en period då jag skrev väldigt mycket om mat! 🙂

Senast jag uppmärksammat bloggens födelsedag är när den fyllde tio år, länk här. I den posten finns länkar till tidigare födelsedagsbloggposter och den första posten.

Som bonus en gallupfråga om bloggande: Hur länge har ni bloggat? Vad skriver ni mest om? Blandat eller tema? Hur väljer ni vad ni skriver om?

6 thoughts on “Tonårsbloggen

  1. Jag försökte kolla hur länge jag har bloggat, men det är lite svårt att veta. Mina ursprungliga bloggar är borta och de jag har har jag importerat gamla inlägg till, så det går inte att se när de ursprungligen gjordes. De äldsta inlägg jag kan hitta är tio år gamla, men jag vet att jag har bloggat längre än så, kanske lika länge som du. Jag har och har haft mer än en blogg i taget (en om veganism, en om skrivande osv), men jag har försökt dra ner, och just nu har jag (bortsett från ”parallella” bloggar på olika bloggsajter), ”bara” tre – en om veganism, en med fanfiction och en mer personlig. Vad jag bloggar mest om numera är väl helt enkelt mitt liv i allmänhet, men också om böcker jag läst. Jag skriver tyvärr inte alls just nu, pga mina små barn. Jag är helt enkelt inte inspirerad eller fokuserad just nu.

    • Roligt att du också har bloggat länge! Det är lite tråkigt med bloggar som försvinner, Opera lade ju också ner sin bloggtjänst, men Andra kattslaven hjälpte mig att flytta över allt till WordPress och alla datum bibehölls, vilket jag är mycket glad över 🙂

      Jag tycker det är för splittrat att ha flera bloggar (jag har inte ens klarat av att upprätthålla danslagets blogg) så den här är en blandad blogg 🙂 Jag var väldigt sporadisk de första åren, men numera har jag den där ”en gång i veckan minst”-principen, som ganska bra har hjälpt mig att uppdatera regelbundet. Men det är för att jag vill, det är inte meningen att det ska kännas som ett tvång och livet med småbarn tar helt säkert väldigt mycket tid! Du är en flitig kommenterare i alla fall, det är hemskt trevligt 🙂

  2. Häftigt att du haft bloggen så länge 🙂 Jag började blogga om magi och övernaturliga fenomen när jag var femton på min övernaturliga blogg. Så den har varit med mig i tio år. 🙂 Min cabinet bokblogg är mycket yngre. Bara tre, fyra år nu tror jag… 🙂 Den övernaturliga bloggen håller sig till sitt tema men min bokblogg får inte bara bokrecensioner utan allt möjligt på sig som pyssel och dagboksinlägg 🙂

    • Det är rätt imponerande att du börjat som så ung och hållit fast vid det! 🙂

      Jag skriver ju på inget sätt endast om katter på min blogg heller. Blandade bloggar är bäst 😉 (Det är klart att temabloggar är bra också, men jag gillar att ha allt i en salig röra. Så är det hemma också…)

Kommentera

