Guld, guld, guld

Idag har brorsan och jag rantat runt i Stockholm och bland annat hittat en fantastisk ostbutik (och lite annat)  i en källare och besett Tutankhamun-utställningen. Båda kan varmt rekommenderas. Ostsortimentet i Wijnjas var imponerande och mängden guld i Tutankhamuns grav fullkomligt häpnadsväckande.

dsc_4115

Utställningen består alltså av omsorgsfullt utförda kopior av innehållet i graven, plus lite videofilmer och audioguide. Väldigt intressant. Att ha läst Sinuhe, egyptiern  gjorde det definitivt inte mindre intressant, men det är bonus, inte nödvändigt.

Tack till MiaMaria som tipsade om utställningen, annars hade jag missat den.

 

4 thoughts on “Guld, guld, guld

  1. Jo jag såg en kul butik och knallade in där så kom syrran efter. Vem gillar inte OST?! Kungsholmen annars inget ställe jag besöker ofta men det blir väl ändring nu.

    • Jag trodde det var varuingången, men tydligen inte. Jag kan verkligen rekommendera stället för ostomaner på besök i den Kungliga Hufvudstaden.

Kommentera

