Vill se!

Jag såg just den här teasern för en ny tv-serie baserad på Margaret Atwoods The Handmaids Tale, en fantastiskt välskriven och obehaglig religiös dystopi som jag bloggat om tidigare.

 

Den ser lovande ut. Det har gjorts en filmatisering 1990 (IMDB-länk här), jag har inte sett den, men borde väl göra det så att jag kan jämföra sen.

Apropå filmatiseringar av Margaret Atwood, enligt Wikipedia är tv-filmatiseringen av Oryx och Crake inte längre på kommande på HBO, men ska bli av. Here’s hoping.

5 thoughts on “Vill se!

    • Jag tycker absolut du ska läsa den. Jag märker att jag tänker mycket på den, fast det uppenbarligen är nästan sex år sedan jag läste den. Den känns på något sätt hela tiden aktuell, eftersom det hela tiden finns folk som har den här visionen av hur mycket bättre allt var förr när det inte var så förvirrande. När allt var enkelt. Frihet från, som Aunt Lydia uttrycker det.

  1. Ping: Bok/film/tv…? – En kattslavs dagbok

Kommentera

