Igenkänningsfakor

Bokbloggsjerkan undrar om jag identifierar mig med karaktärer:

Vilken karaktär (bok/tv/film) identifierar du dig mest med (både positiva och negativa likheter/egenskaper är välkomna)?

Det där är alltid en knepig fråga. Mitt standardsvar på den här frågan brukar vara Hemulen i Tove Janssons Trollvinter, explicit i den boken, inte vilken hemul som helst. I Trollvinter är Hemulen bullrig och överentusiastisk, men godhjärtad. Det är egenskaper jag kan kännas vid.

Andra kattslaven hävdar att jag påminner om Anne i Anne på Grönkulla, vilket ju är smickrande ❤ Jag pratar en massa och gör ibland (dumheter) utan att tänka efter, men å andra sidan vill jag alltid väl och gör mitt bästa. Och så har jag livlig fantasi och blir lite tokig om vårarna. Helt ur luften taget är det kanske inte 🙂

 

2 thoughts on “Igenkänningsfakor

Kommentera

