Semesterlista

Efter att ha suttit halva natten på jobb för att få färdigt det nödvändigaste inför semestern så har jag varit ganska seg idag… Den här listan snodde jag av SivÖ, den verkade sådär lagom avancerad 🙂

Vad ska du göra på din semester?
Jag ska vila och städa. I slutet av semestern ska jag åka till England på ett bröllop tillsammans med brorsan och passa på att se lite av landet samtidigt.

Ska du åka någonstans?
Landet, hoppas jag. Sverige (åtminstone till föräldrarna och kanske en sväng till Lund om det råkar passa in) och England (se ovan).

Hur länge ska du vara ledig?
Väldigt länge, från midsommar till början av augusti. Jag har just kommit upp i lyxklassen vad semestern anbelangar och tills regeringen tar bort semesterförlängningen så har jag närmast löjligt mycket ledigt. Men det behövs, inte minst efter vårens anspänning inför uppsägningshotet.

Vad vill du verkligen hinna med?

Städa. Jag hatar att städa, men det måste bli gjort. Jag försöker inspireras av Mari Kondo, jag gillade faktiskt hennes bok Konsten att städa.  Också: njuta av ledighet, läsa massor. Sova.

Vad tror du att du egentligen kommer att göra?

Antagligen kommer jag att läsa en hel del. Och sova.

Vad ser du mest fram emot?

Ljusa sommarnätter. Hängmattshäng med och utan sällskap. Englandsresan.

Vad kan gå fel?

Vi tenderar att gräla ganska mycket speciellt i början av semestern, det tar tid att ställa om sig. Risken är att det blir mera tjafsande än mys. Men det brukar gå över 🙂

Vem kommer du att vara med mest?

Andra kattslaven och slavdrivarna. Andra kattslavens familj på landet. Brorsan, åtminstone i England.

Vad kommer du att lägga mest pengar på?

Englandsresan, helt klart.

Vad kommer du att köpa inför semestern?

Hmm. Jag köper inte så mycket. Antagligen någon sorts klänning till bröllopet, den jag tänkte ha hade krympt i stryklådan och jag tror inte jag har nåt annat lämpligt. Ev ett par skor också.

Kommer du att bli brun?

Knappast speciellt mycket, jag brukar inte bli brun.

Vad vill du säga till ditt semesterjag?

Du får vara ledig.

Vad kommer du att äta?

Zuchhini. Hoppeligen egen, om odlingen lyckas. Jordgubbar. Solvarma körsbärstomater direkt från plantan på balkongen.

Vad kommer du att dricka?
Te 🙂 Vichyvatten och äppeljuice (s.k. Apfelschorle). En och annan öl kanske.

Vad kommer att göra den här semestern extra bra?

Att jag för första gången på evigheter inte har några studier att försöka ignorera och ändå ha dåligt samvete för…

Vad kommer du att ha på dig?
Bekväma kläder. Antagligen ganska ofta den stora, gula linneskjorta jag hittade på loppis häromveckan, som snabbt blivit mitt nya favoritplagg. Luftig och glad.

Hur kommer du att göra dig illa?
Jag kommer att snubbla på saker och gå in i bord. Antagligen också slå huvudet i dubbelsängen på landet. Bränna mig på brännässlor.

Vad oroar du dig för?

Att plottra bort semestern så att jag varken får nåt gjort eller vilat.

Vad kommer att bli extra speciellt i år?

Englandsresan 🙂

7 thoughts on “Semesterlista

  1. Ping: En sommarläsningstagg – En kattslavs dagbok

Kommentera

