Vi måste odla vår trädgård

Bokbloggsjerkan handlar om musik och böcker eller musikers böcker:

Temat för veckans fråga är […] musik i kombination med böcker. Har en av dina favoritartister utkommit med en bok som du tycker att vi ska läsa? (För mitt vidkommande är jag ruskigt nyfiken på boken om Paul Stanley från Kiss). Kan du ge exempel på en bok som har en stark koppling till din favoritgenre? Envisas en av dina favoritförfattare med att ”spela” musik i böckerna som du absolut inte gillar? Eller….?

Jag kom genast att tänka på Stefans lilla gröna: en handbok i utanförskap, en bok av Stefan Sundström fylld med fantastiska fotografier av Jeanette Andersson. Den handlar inte alls om musik, den handlar egentligen inte ens speciellt mycket om Stefan Sundström själv, men den tilltalar mig mycket. Det är en handbok i självhushållning, men också en bok om att välja en viss sorts självhushållande och principer för hållbart leverne. Mitt ex av boken har jag köpt på en konsert och fått dedikerad 🙂

När jag skulle hitta en länk till boken så såg jag att Sundström och Andersson gett ut en mera utförlig sorts biografi som heter Låtar, funderingar och bilder (på ETC den också), och jag kollade förstås genast om den skulle finnas på bibban. Det här var resultatet av min sökning:

helmetforslag

”Hittade inget i katalogen. Menade du ”tonåringar och droger?” Hmm, nej, det menade jag inte. Intressanta förslag den kommer med – jag undrar vad deras ”menade du…” egentligen baserar sig på! Jag menar, han talar visserligen om hur man odlar sin egen snustobak, men ändå.

 

2 thoughts on “Vi måste odla vår trädgård

Kommentera

