Skylla och Charybdis

Hur kan en bokbloggare ha ett så sadistiskt sinnelag?

Även denna vecka kommer frågan från Siri: Pest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?

Autch. Verkligen förfärligt mardrömsaktigt val. Jag tänker ändå välja det andra alternativet. Jag kan hitta på egna avslutningar, men att inte alls få nya böcker vore för hemskt. Jag tenderar att komma ihåg långa stycken av böcker jag läst flera gånger, skulle jag bara få läsa en så skulle jag antagligen kunna den utantill alltför snart…

Andras val mellan Skylla och Charybdis hittas här.

2 thoughts on “Skylla och Charybdis

Kommentera

