Ös på mera bara

Kan du berätta om en bok som har ett riktigt fint/fult omslag? Eller varför inte en av varje?

heter det i jerkan.

Det finns bokomslag (för att inte tala om skivomslag!) som är sådana att man gnuggar sig ett par extra gånger i ögonen för att se om det är sant. Ett sånt dök upp i Andra kattslavens telefon nyligen (vi såg den på ett antikvanti och jag hade tänkt skicka in den till Good Show Sir, som är en sajt som samlar på knasiga scifi- och fantasyomslag, men det har aldrig blivit av) :

blown_where

Andra roliga ställen att hitta otroliga omslag på är nymera tyvärr avsomnade Judge a Book by its Cover (alldeles speciellt det här omslaget!) och WtfBadRomanceCovers. Tillägg: Här en rolig blogg till!

Jag hade tänkt fota ett par horrörer på jobbet, men jag glömde. Men kolla gärna in tipsen ovan 😉

Nå, för balansens skull ett fint omslag. Jag tycker att nyutgåvan av Maresi har ett väldigt fint omslag av Sanna Mander.

maresi_nytt_omslag

Som bonus en annan röd favorit:

svulten

Omslaget till Hannele Mikaela Taivassalos Svulten som jag har bloggat om tidigare  (exakt för tre år sedan!) är faktiskt det också av Sanna Mander, ser jag nu 🙂

 

8 thoughts on “Ös på mera bara

    • Det var faktiskt ett av de värre omslag jag har sett. Vad är liksom tanken? Och rent sådär enligt fysikens lagar så borde den där ormiga saken inte kunna hänga sådär ovanpå boobsen, speciellt inte som huvudet måste vara ganska tungt…

Kommentera

