Fem favoriter

Jag älskar bokbloggsjerkan också för att jag via den hittar så mycket roligt 🙂 Just nu är det en idé som Miss Magic har här:

Jag tänkte börja med att lista ”fem favoriter” i slutet av varje månad. Det kommer vara sånt jag fastnat för under månadens gång. Det kan vara allt från böcker, tv-serier till godis. Många på booktube gör så och jag känner att det enda rätta är att göra det själv också. Oh ja.:)

Om ni också listar ”fem favoriter” på era bloggar så länka ert inlägg här bland kommentarerna så kan vi dela favoriter och tipsa varandra!:)

En så trevlig idé, inte sant? Det behövs trevliga saker att tänka på i svåra tider. Här mina fem random favoriter på sistone:

  1. The Guild! Felicia Days roliga och intelligenta webbtvserie om ett gäng MMO-spelare. Går bra att titta på också utan att vara hemskt insatt i spel, även om den säkert är ännu roligare om man är insatt. Länk till hemsidan här. Finns också på YouTube.
  2. Avocado – jag har hittat spansk, ekologisk avocado från Hagnäshallen (bästa stället att shoppa mat i Helsingfors) Jag köper av principskäl sällan frukt och grönsaker som importerats från långtbortistan (eller Israel), så är extra glad.
  3. Denna väldigt tydliga instruktion för att göra en justerbar knut på ett halsband av snöre. Jag har både sådana som har gått upp och sådana där jag måste byta ut snöret och har saknat kunskap om hur man gör löpknopar (var usel på knopar redan i skåjterna). Nu har jag ett nytt snöre på ett av mina favorithalsband.
  4. John Scalzi, vars böcker och blogg jag uppskattar, har ett twitterkonto för sina kattungar, The Scamperbeasts, också kända som Sugar and Spice. Ett utmärkt ställe att få sin fix av roliga och söta kattbilder 🙂 Såna är aldrig fel.
  5. Solen. Hej solen, välkommen tillbaka 🙂
4 thoughts on “Fem favoriter

  1. Åh så kul att läsa din lista 🙂 Jag gillar också The Guild väldigt mycket. Den är så otroligt rolig och bra! 🙂
    Bra tips med knuten också! Ska lära mig den 🙂 Och John Scalzi ska jag kolla upp 🙂
    Och ja! sol och avokado är himla härligt! 😀

Kommentera

