Blommande sköna dalar

I helgen var jag och besökte mina kära vänner i Lund ❤ Vi gick en runda så att jag skulle få njuta av vårblommorna 🙂 (Alltid när jag är där på våren och försommaren så undrar jag varför jag bor så jäkla långt norrut – hemma har jag sett några snödroppar och det är ungefär allt…)

Här får ni ett bildgalleri:

hav_av_scilla

Ett hav av ljusblå scilla.

 

blommande_trad

Ett blommande träd.

 

tulpaner_o_scilla_liggande

Tulpaner och scilla i Botan.

En radda närbilder på olika blommor:

Scilla, sippor, påskliljor (narcisser) och till och med en riktigt tidig maskros vid en solig vägg! Så mycket färg! ❤

Ännu en bild på magnolia – i sol den här gången.

magnolia_i_sol

Min favoritblomma. Den är så vårig och samtidigt exotisk.

6 thoughts on “Blommande sköna dalar

    • Det är för att du är i det egentliga landet. Här i det nya är det bara kallt (men soligt). Men jag tyckte mig se något tussilago-gult skymta i backen när metron svischade förbi 🙂

  1. I Esbo finns det krokus och tulpan åtminstone på kommande, men haren har festat med krokusknoppsallad och strimlad tulpanknoppar. Nedanför norrbranten är det ännu snö, men där finns det hopp om tulpan. Haren har kanske annat att äta…

Kommentera

