Perfekt passform

Bokbloggsjerkan får vänta lite, trots att jag själv har önskat bloggande om äldre böcker.  Jag ska nog svara senast på måndagen. Min post från i fjol om ämnet finns här och så har jag nyligen bloggat om en antologi med noveller från 1800-talet med kvinnliga författare.

Jag tänkte fotobomba er med kattbilder i stället 🙂 Såhär kan det gå till när kattslavar försöker städa. Vi har ett fint gammalt köksskåp (dock inte över 100 år)  med utdragbara lådor som tenderar att bli överfulla och lämnas öppna. Simba gillar det förstås, sådär som hon gillar alla öppna (nåja) ytor:

simba_pa_lada

Jag ryms nog. Men inte så hemskt bekvämt…

Under påsken fick Andra kattslaven ett energiskov och satt igång med att städa lådorna. Enklast sker det förstås genom att tömma ut hela lådans innehåll på bordet och gå igenom den. Och vad tror ni hände sedan?

simba_i_lada_2

Perfekt passform

simba_i_lada_1

Vadå? Problem?

Sedan låg hon där i ett antal timmar och vände bara på sig emellanåt. Det går ju inte att insistera på att städa då, förstås. ❤

Efter några timmar fick hon sällskap. I princip är bordet bara Simbas privilegium (för att annars tar Agnes över allting), men det här var så sött att vi gjorde ett undantag:

simba_och_agnes_i_lada_1

Putsa öronen, så hör du bättre när jag säger ifrån!

simba_och_agnes_i_lada_2

Okej, jag putsar hakskägget på dig då.

 

6 thoughts on “Perfekt passform

    • Precis 🙂 Sisko tenderade nog att ligga i sandlådan ibland också… Det är tydligen tryggt och bra med ett definierat område.

    • Tack! Roligt att du gillar den, jag vill gärna lyfta fram att det finns många äldre läsbara böcker också. Jag ska blogga om ämnet i morgon, har redan valt bok 🙂

      Och jo, katterna är väligt fina 🙂

Kommentera

