Bokbloggare, kattälskare och andra weirdon

Fredag (jo, det är fredag, jag har inte lagt mig än!) och jerkadags:

Carola har skickat in följande fråga via mail: hur interagerar du med dina läsare, lockar till dig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta läsa bloggen. Hon vill även veta vad det är som driver dig till att blogga och hur mycket du tänker på dina läsare när du bloggar.

Den här frågan har varit uppe förr, så jag länkar till den här posten, där jag är mera utförlig.

Jag svarar på kommentarer och försöker också besöka mina besökares bloggar om jag bara hinner. Jag försöker inte så hemskt aktivt locka till mig nya läsare, men deltar gärna i olika bokrelaterade utmaningar och den vägen hittar nya läsare mig ibland.

Vad gäller befintliga läsare så är det en blandning av vänner och bekanta, bokbloggare, kattälskare och andra weirdon som gillar min stil 😉 så jag försöker tänka på att hålla en bra balans.

Nu är det t.ex. rätt länge sen jag hade en kattrelaterad post, så här, explicit för er, är en bild på Simba som assisterar Andra kattslaven, som skulle jobba hemifrån idag… Enjoy! 🙂

simba_jobbar

 

6 thoughts on “Bokbloggare, kattälskare och andra weirdon

    • Hon är fin, jo. Och älskar att ligga på tidningen eller datorn… Jag läste en gång en instruktionsbok för katter, där en av de första reglerna var ”always insert yourself between eyes and text” och ”laptops are lap substitutes, it’s even in the name” 😉

Kommentera

