Poddperiodare

Jag är en extrem poddperiodare, om jag lyssnar på en podd så lyssnar jag på ett antal avsnitt på raken och sen kan det gå månader utan att jag alls har lust eller tålamod att gå med andras diskussioner i öronen (poddar lyssnar jag av någon anledning praktiskt taget aldrig på från högtalare, till skillnad från radioprogram eller musik). Detta kombinerat med allmän tröghet gör att jag alltid vaknar hundra år efter alla andra. Så nu har jag hittat en podcast (via Peppes blogg, tack för den!) som har lagt ner redan för ett par år sedan…

Men, teh internetz är stort och det kan finnas andra som jag, så kvällens tips är Fan vad Fittigt. Namnet fick mig att haja till lite, men beslöt ändå att kolla in den och nu har jag sträcklyssnat på tre avsnitt. Nu senast på ett avsnitt om stress, om bra och dålig stress, om att stress delvis beror på rädsla och om att utbrändhet drabbar entusiastiska och intresserade personer. Väldigt intressant och lärorikt avsnitt, speciellt tog jag till mig att utbrändhet är som vilken brännskada som helst, att huden (och personen) blir känsligare. Något att hålla i minnet, i stället för att anklaga sig själv för dålig ork. De avslutar dessutom med bra tips för att slippa återfall. Lyssna här.

Kommentera

