Vintagereklam

Jag fick ett nostalgiskov häromveckan och köpte för första gången på åratal Weetabix i butiken (såg dem i en ny butik som råkade ha dem framme på en hylla lagom i ögonhöjd). Weetabix är små formpressade vetefullkornsfibrer (eller möjligen sågspånsrester) men de smakar överraskande bra med havremjölk och sylt. Det blir en enda sössö och skickar mig typ trettio år tillbaka i tiden (onekligen inte ett odelat nöje, men ibland är det kul).

Andra kattslaven åsåg mitt köp med road min och visade mig sedan denna fantastiska reklam, som ”alla som hade tv nog har sett”, men som jag hade helt vansinningt kul åt. Så nu har jag nynnat på I Will Survive i en vecka och vill sprida glädjen (?)

Kommentera

