Sherlock vrider ett varv till

Jag har upprepade gånger skrivit om hur mycket jag älskar BBC:s Sherlock, en moderniserad tolkning av Sherlock Holmes med Benedict Cumberbatch och Martin Freeman som Sherlock Holmes respektive John Watson. Jag tycker de har gjort ett utmärkt arbete i att balansera de viktorianska ursprungshistorierna med den moderna världen och bromancen mellan Sherlock och Watson är bedårande.

Nu har BBC gjort en specialare, där de tar skådespelarna från den moderna serien och placerar dem i – det viktorianska England. Tala om att vrida på det ett varv till! (Det påminner mig om Shakespeare, som har en pjäs där vi har en kvinna som spelar en man som spelar en kvinna. Plus då att rollen förstås på Shakespeares tid spelades av en man…)

Teaser kan ses bl.a. här. Själva specialaren, Sherlock: The Abominable Bride kan ses på Orion i januari! Jag älskar Orion ❤ och kommer att sitta med fingarna på tangentbordet exakt 8.59 i morgon för att boka biljetter!

Håll tummarna!

På tal om skruvat, har ni stött på Wholock? Här möts Doctor Who och Sherlock, och här är min favorit, Wholock the Musical! Är inte fans det gulligaste som finns?

One thought on “Sherlock vrider ett varv till

  1. Ping: Sherlocktema – En kattslavs dagbok

Kommentera

