Simons pizzakatt

Jag tror inte att jag har delat den här Simons katt-videon med er – Simon försöker äta en pizzabit och blir belägrad. Våra nuvarande katter är inte så extrema (även om Simba mycket snabbt kan ro åt sig en skiva kalkon direkt från mackan när man tittar bort!), men jag minns hur Twister (salig i åminnelse) en gång klättrade upp i famnen på brorsan och försökte dra åt sig paprikabiten som han åt på. Twister var nämligen tokig i alla knapriga grönsaker 🙂 ❤ (Oh well, Simba älskar sallad…)

2 thoughts on “Simons pizzakatt

  1. Så där kan den gå om matte är snål. Torrskaffning bläh. Simba lärde sig sommaren 2014att nyplockad sallad från Enebo brunnsringar är mycket godare än torra vissna havregroddar. I nästa vår måste vi börja med odling redan på våren. Nu finns det bara andra årets sallad och björkfrön. Borde jag plocka små björkar åt barnbarnen frågar mattemor.

    • Bra katt reder sig själv 🙂 Jag väntar bara på att Simbisen ska börja kräva salladen sköljd och prydligt upplagd på tallrik 😉 Misstänker att hon hellre klättrar i björkar än äter dem. Hoppas jag!

Kommentera

