Cover it up

Som den litteraturvetare jag är så gillar jag tolkningar 😉 Efter att vi tittat på Disneys Frozen lyssnade Andra kattslaven och jag på olika språkversioner av ”Let it go” (länge leve Spotify, där den typens spellistor finns). Den estniska är väldigt bra 🙂 (Videoversion finns på Vimeo, men där fanns inte översättning av texten.)

Via den här posten  hittade jag en helt annan version, en cool baryton-cover av Caleb Hyles och fastnade i hans olika musikaltolkningar. Han har bra röst och  vågar ha det patos som jag anser att genren kräver, utan att det blir alltför överdrivet. Lyssna gärna själv.

 

Kommentera

