Jag hör varken till Team Edward eller Team Jacob

Mars månads sista jerka frågar:

Är det bara jag som kan bli ”sjukligt” förtjust i en karaktär i en bok eller på tv/film?

Jag tycker inte (och har också konsulterat Andra kattslaven om saken) att jag egentligen blir så förtjust i enstaka karaktärer att det skulle kunna klassas som ”sjukligt”. Visst kan jag engagera mig väldigt mycket i vissa personer när jag läser eller tittar (till den grad att jag försöker ge dem goda råd och funderar på dem också utanför fiktionen 😉 ), men när jag blir fixerad är det vanligtvis ett helt universum eller möjligen en författare som fascinerar mig. För att kombinera dessa två rekommenderar jag varmt fanfic. Bra fanfic alltså. Det är ett bra sätt att få mera berättelser i samma universum.  Men det är ett ämne för en egen post – kanske det kunde vara en bra fråga för bokbloggsjerkan?

2 thoughts on “Jag hör varken till Team Edward eller Team Jacob

  1. Alla blir inte det. Däremot verkar jag just nu blivit besatt av ett avsnitt i Buffy – jag har lyssnat på ljudspåret till ”Once More With Feeling” pinsamt många gånger. Men det är hela konstellationen, inte enstaka personer (fast jag kan tycka att Spike är lite cool här).

Kommentera

