Sovande kattriptyk

Katter sover ca sexton timmar per dygn, heter det. Här några exempel på sovarrangemang:

agnes_i_50talsstol

Agnes är ett litet knyte, fast hon börjar vara rätt stor för att vara så liten.Femtiotalsstolarna är pop.

Det står en trave lådor som bara tillfälligt var utlyfta i vår hall. Nu är de annekterade av slavdrivarna och vi kan inte ställa undan dem innan vi fått till ett acceptabelt substitut…

simbafluff_ryms_battre

Simba är fluffig och solen skinert!

Och häromdagen fångade jag detta på bild! Simba ser måttligt nöjd ut, men det har till och med förekommit lite ömsesidigt slickande 🙂

ska_rymmas

Just här är det lite trångt, men de ligger bredvid varandra ibland! Och det tog ganska länge innan Agnes gav upp…

6 thoughts on “Sovande kattriptyk

    • De är hemskt söta och det glädjer mitt hjärta, för Simba har haft hemskt svårt att acceptera Agnes, som flyttade till oss i vintras. Vi har varit oroliga att vi måste omplacera Agnes, men nu ser det lite bättre ut 🙂

    • Jo, egentligen borde jag ju ha gjort bokbloggsjerkan, men den behövde muherera lite i min hjärna, så jag beslöt att det var dags för kattbilder i stället 😉

Kommentera

