Dagens citat

Mina Skype-kontakter har redan sett det här citatet, eftersom jag satt det som humörtext, jag tyckte det var så fyndigt, men det tål att upprepas:

”Television is a medium because it is neither rare nor well done” – Ernie Kovacs

Det finns säkert bra saker på tv också, men jag tycker en hel del av det som görs på tv är tyvärr snarare opium för folket än stimulerande och intressant. Jag som har vuxit upp utan tv uppfattar oftast att folk snarare tittar på tv av allmän vana eller slöhet, än för att det är ett aktivt val. Eller har jag fel? Vad säger ni som ser på tv? Tv-program alltså, inte tv-serier som är en helt egen genre och där jag villigt medger att det finns en massa fantastiska saker att se. Men program. Vad finns det som är sevärt på tv? Varför tittar folk på tv egentligen? Jag är uppriktigt intresserad, det är inte en retorisk fråga.

4 thoughts on “Dagens citat

  1. Försöker se nyheterna. Ruben Stillers Pressklubb. Finland är ryskt. (ett utmärkt program, borde reprissändas med svensk textning och säljas åtminstone till Sverige). I övrigt bläddrar jag raskt förbi allting.

    • Jag trodde det var Finland är svenskt? Var det inte en massa hallå runt det nyligen? Eller är det här ett annat program med samma tema?

Kommentera

