Missa inte Minns du mig

Dagens teatertips: Minns du mig på Lilla Teatern. Den går ännu nu på fredag och torsdag och fredag nästa vecka, gå och se den! Andra kattslaven och jag var på den i kväll och den var verkligen helt sjukt bra, den sortens pjäs där man sitter och trycker sig mot sitsens ryggstöd i igenkännandets obehag. Däremellan får man skratta, om inte annat så för att man måste få skratta emellanåt, för intensiteten är så utmattande. Fantastiskt tajt text och bra regi av Minna Nurmelin och utmärkt samspel mellan Pia Runnako och Marika Parkkomäki, som jag minns redan från Viirustiden. Roller, fasader, främlingsskap och igenkänning – det är svårt att beskriva vad den handlar om, men den gjorde ett starkt intryck. Passa på att se inhemsk, nyskriven dramatik och känn dig kulturell.

2 thoughts on “Missa inte Minns du mig

  1. Sjuk humor? Vansinnig story? Ångestdrypande? Perverterad? På vilket sätt sjuk?
    Och, om den är så in i .. hemsk vill jag helt säkert inte se den.

  2. Det är lite svårt att förklara vad den handlar om, men den yttre ramen är två kvinnor som träffas i den enas lägenhet, den ena bor där, den andra är förmedlare. Så talar de. Dialogen är väldigt träffsäker.

    Erkännes: sjuuukt bra och inhemsk är väldigt finlandssvenska uttryck. I’m going native!

Kommentera

