Terminator

Det där med en kattunge i huset är ganska utmanande. Om jag kallade Simbisen för en ”förstörelsemaskin” bara för att hon kantänka klöser lite på en stol så får Agnes epitetet ”Terminator”. Under den senaste veckan har hon vält ut måttet med den upphällda torrmaten (jag var väl inte tillräckligt snabb att servera), vält kattlådan (urk), hävt ner en trave cd-skivor på golvet när hon absolut skulle upp i den hyllan där de låg (varför?) och upprepade gånger spritt ut precis allt innehåll i påsen med kattleksaker över hela golvet – inte olikt en människounge som vänder upp och ner på leksakslådan för att komma åt just den där leksaken i botten på lådan…

Däremellan är hon väldigt gullig och lekfull, apporterar kottar och slänger sig framför en för att bli kosad med nu och spinner som en liten katt-traktor. Hon försöker också kela med (och retas med!) Simba, som fortfarande är måttligt förtjust, framför allt för att Agnes alltid ska vara precis där hon är. Men jag såg henne ge Agnes en liten slick igår i alla fall 🙂

2 thoughts on “Terminator

  1. Terminatorn är helt i min smak, hehe. För en pensionär som jag i alla fall, hahaha. Vi gamla behöver mycket motion, sägs det, och då är det ”stimulerande” att bo ihop men en Terminator. Kan förstå att det blir litet för mycket för dig – ibland.

    • Jag hade lite glömt hur vilda de kan vara när de är sådär små… Jag som har tyckt att Simbisen är vild ibland! Men visst är det stimulerande, det enda jag bekymrar mig om är att Simba ska känna sig åsidosatt eller jagad.

Kommentera

