Bokshopping by proxy

Bokhyllorna därhemma är så överfulla att jag numera verkligen försöker tänka till både en och två gånger innan jag köper en ny bok. (Sen händer det förstås att mina tankar säger ”klart du ska köpa den där”, men jag försöker i alla fall!) Men helt behöver jag inte avstå från bokshoppandet – jag har just skickat iväg en lista på nya böcker till samlingarna och ska skicka iväg en till snart. Det är ganska najs. Hyllorna här är tyvärr rätt fulla också, nästa steg borde vara att gallra, usch. Hemma också, egentligen 😐 Dubbel-usch, fast jag vill ju att vi och katt(erna) ska rymmas…)

Så ser jag att stadsbibban testar en förslagsprocess där användaren kan klicka på sina favoriter på en lista! Ett utmärkt tillfälle att påverka! Klicka här för att se nyheten, urvalet finns här. (Annars kan man komma med anskaffningsförslag här.) Förslagen är på engelska.

Om du har inköpsförslag till unis bibba (främst vetenskaplig litteratur, men också skönlitteratur kan föreslås) så kan du klicka här, eller kommentera nedan förstås. Speciellt vill jag ha tips om nordiska språk, litteratur(vetenskap) och kultur 🙂

Jee, jag får shoppa böcker! ❤

2 thoughts on “Bokshopping by proxy

Kommentera

