Knasig katt knaprar konstigt

Jag har känt många katter som gillat knasiga saker: t.ex. majs, gurka, paprika och Oolongte (!), men Simba har slagit alla rekord, tror jag. Vi var förbi Kulmakonditoria i Myrbacka häromdagen och jag passade på att bunkra upp av deras specialitet: salmiakmaränger. Salmiak är gott, maräng är gott och kombinationen är suverän. Vilket uppenbarligen Simbisen också ansåg: jag kom på henne med att slicka på en maräng och stände lådan, men lämnade den på bordet. I morse fick jag se en katt som på alla sätt försöker lirka upp en bakelsekartong! Jag var tvungen att ställa den på en hög hylla, för att få ha dem för mig själv. Salmiakmaräng??? Det är ju salt förstås, hon gillar salt, men allt det där sockret?

Jag tror det är det absurdaste jag upplevt en katt äta – kan någon slå det?

2 thoughts on “Knasig katt knaprar konstigt

  1. Misse blev mycket gammal och han tappade visst lite smaksinnet. Dom sista fem åren så smakade kryddad mat såsom thaimat och sånt. En katt helt i min smak det (nej nej, inte äta katten!).

    • Misse var onekligen oerhört speciell. Kyckling minns jag att han gillade, men thaimat – det är nog inte riktigt kattmat. Och han åt det verkligen? Inte bara nosade på det? Knasekatt. Kanske långhåriga katter har extra mycket knas i matväg? 😉

Kommentera

