Mera dans åt folket!

Trogna läsare vet redan (och de otrogna får veta det nu 😉 ) att jag dansar folkdans på AV. Jag började i gott och väl vuxen ålder genom att gå på en nybörjarkurs (en god vän tjatade) och till min stora överraskning så blev jag väldigt förtjust. Jag har alltid gillat att dansa, men just folkdansen tilltalar mig för att den är mera social än många andra danser, som oftast är pardanser Jo, oftast har vi förstås ett par, men det byter emellanåt och det är interaktionen med gruppen som är det centrala. Och det är roligt, för vi har en mycket trevlig grupp 🙂

Så om det låter lockande så vill jag tipsa om att i höst sparkar vi igång en nybörjarkurs för vuxna som vi brukar, onsdagar kl. 18-19. Nytt för i år är att vi också har barnkurser, en för mindre barn (ca 3-6 år) onsdagar kl. 16.45 – 17.15 och en för större (ca 7-9) onsdagar kl. 17.30 – 18.00. Så om du vill börja dansa själv, och/eller har eller känner barn som kunde tycka om det så är det bara att komma till AV (Annegatan 26) onsdagen den 10 september (eller du får förstås gärna anmäla dig först, speciellt till barnkurserna). Bekväma skor är allt som behövs, och nej, vi dansar inte i dräkt till vardags, bara på uppvisning. Ett par får du som sagt på plats 🙂

Vårt lag har en blogg på blogspot som uppdateras lite sporadiskt, men jag har lagt in ett inlägg om kurserna nu, om någon vill länka. Jag har också försökt lägga in det på AV:s Fb, men vet inte om jag har gjort rätt (jag vägrar Fejan nämligen, så är inte helt säker på hur den funkar).

Kom, kom!

Kommentera

