Att förnärma en katt

Simba har lagt sig till med vanan att jama ytterst förnärmat varje gång jag nyser. Eftersom jag lider av någon sorts överkänslighetssnuva (inte direkt allergisk, men nyser av starkt ljus, kyla, starka parfymer, vissa kryddor osv.) så händer det att jag nyser ganska ofta och många gånger efter varandra. Och högt, jag har aldrig klarat av att nysa tyst eller än mindre hålla inne en nysning – jag är rädd att huvudet ska explodera. Varje gång jag får en nysattack numera så stirrar Simbisen på mig som ”inte nu igen”. Och jamar förnärmat, som sagt. Jäkla katt. Jag tycker minsann bara att hon är söt när hon nyser…

En liten ekivok vits om nysningar för att pigga upp en regnig måndag kan ni få:

– Det är egendomligt, varje gång jag nyser så känns det som en orgasm!
– Det var den underligaste åkomma jag har hört om. Vad gör du åt saken?
– Andas svartpeppar!

😀

4 thoughts on “Att förnärma en katt

    • Oförstående djur, må jag säga. Jag vill ju inte heller på något sätt skuldbelägga pälsbollen, men vi ska säga såhär: också om jag inte är allergisk så orsakar mängderna av kringflygande tottar också en hel del nysningar.

Kommentera

