The truth, the whole truth and nothing but the truth?

Det finns en sida som heter Post Secret, där människor skickar in hemligheter på handgjorda vykort, hemligheter de aldrig berättat för någon någonsin. Ibland är de roliga, ibland hemska. Ganska ofta är de sorgliga. Det händer att jag läser dem och funderar på mina egna hemligheter och om det skulle vara befriande eller skrämmande att dela dem anonymt med miljoner människor… Jag snubblande över en Ted Talk-video med Frank Warren som grundade Post Secret och tänkte att jag vill dela den med er: Half a million secrets

 

 

Post Secrets arkiv finns förresten här. Jag postar länken, eftersom jag själv letat efter arkivet länge…

2 thoughts on “The truth, the whole truth and nothing but the truth?

  1. Ursäkta att jag utbrast – det är ju för 17 precis så många, många använder sin blogg. De flesta har bloggen som sin dagbok och det är ibland jobbigt att ta del av det som ”avslöjas”. Har du funderat över detta?

    • Jag har aldrig tänkt på det ur den synvinkeln, faktiskt, intressant! Jag vet att folk är olika privata på bloggen, men det är sant att det finns de som delar med sig mera än man själv kanske skulle vara bekväm med – eller, som du säger – ens skulle vilja veta. Jag föreställer mig att det är en sorts befrielse i det, att skriva ner sådant som kanske är svårt att tala om. Att inte förtränga det.

      Själv skriver jag inget på bloggen som jag inte lika gärna kunde berätta för t.ex. kollegor och bekanta eller t.o.m. en ny bekant, men jag har inte en anonym blogg heller. Om jag skulle ha det så vore det kanske en annan sak. Å andra sidan är jag ganska frispråkig med mina åsikter privat också 🙂

Kommentera

