Välanpassad fluffkatt

Simbisen som var tovig, mager och skygg när hon flyttade in för ett halvår sedan har numera anpassat sig väl till omgivningarna och behandlar oss med den överlägsna suveränitet som är många katters vana 🙂

Hon har helt bedårande tassar!

Jag vill bara peta på dem hela tiden!

Jag antar att de där tottarna ska skydda trampdynorna från kyla… Synd att hon är innekatt. Jag har som projekt den här sommaren att lära henne gå i sele 🙂

Vi köper vetegroddar åt henne i butiken, när vi inte orkar odla havre, bekvämt.

Som ni ser verkar hon må bra och trivas. Jag tror hon skulle trivas ännu bättre med sällskap, faktiskt, men vi har inte orkat gå till Hesy eller motsvarande. Om någon här i Helsingforsregionen känner någon lämplig omplaceringskatt så säg till, vi kan alltid diskutera saken! Vi är dock lite oense om huruvida en såndär pälsboll till kommer att få oss att drunkna i tottar, eller om det vore rättvist att båda har samma typs päls… 🙂

 

4 thoughts on “Välanpassad fluffkatt

  1. Visst är hon 🙂 Hon börjar t.o.m. tycka om att vara i famnen en stund i taget, mysigt.
    Från och med nästa vecka är jag ledig – när kan ni slita er från köket? 😉

Kommentera

