Kattklåperi

Jag inser att det är ett tag ni har fått kattuppdatering och ni säkert undrar hur den lilla tottkatten har det. Hon har det riktigt bra, men hon är väldigt aktiv och nyfiken, vilket ibland kan leda till trubbel. Idag hörde jag ett konstigt klonkande från badrummet. När jag gick dit för att kolla så hade hon hoppat från handfatet upp på toppen av duschväggen. Den var förstås lite för smal för att få fotfäste på, så hon försökte stöda på duschstången, som gled undan (den är av den typen som kläms fast mellan väggarna, den klarar ett duschdraperi, men inte en katt!). Jag såg henne hänga i framtassarna ett ögonblick, men hann inte försöka få tag på henne innan hon tappade taget och dråsade ner i badkaret. Där det förstås just under henne stod ett handfat med vatten, för att hon ska ha något att plaska i. Nu fick hon plaska riktigt rejält, men det var inte riktigt pop ändå… Jag fick rusa efter henne med en handduk, innan hon blött ner precis hela lägenheten. Sen var hon ganska purk ett bra tag. Det kan  förstås också ha att göra med att jag hade verkligt svårt att hålla mig för skratt medan jag torkade henne 😀 Det är inte snällt att skratta åt andras missöden, men ibland är det bara omöjligt att låta bli 🙂 (Hon verkar inte alls ha gjort sig illa, det var förstås det första jag kollade.)

2 thoughts on “Kattklåperi

Kommentera

