Gifu

Image

Loggan lånad via Wikipedia från företagets hemsida.

Gifu är en skämtsam benämning på Sisu-tabletten, eftersom loggan för en person obekant med frakturstil kan utläsas så.

Min sisu är för tillfället lite på sparlåga, så jerkan får vänta ett par dar, eftersom frågan kräver eftertanke. Jag tänkte i stället komma med lite gifu, dvs. en radda med roliga sidor som använder giffar på ett underhållande sätt.

Elämä Hesassa: en nyinflyttad persons betraktelser över livet i storstan (på finska). Jag hittade den via jobbets Fb, för att personen nämnt Kajsabibban i den. Men min favorit är ändå ”när jag försöker muta biljettkontrollanten”:

Supermom, en tumblr om fröjden att vara småbarnsförälder (på svenska). Jag borde egentligen inte få ut något alls av den, men det gör jag, konstigt nog 🙂

When you work as a statlig tjaensteman, en tumblr om administration m.m. på en underhållande svengelska. En annan tumblr med samma koncept är When you work as polsek at kommun and landsting, den uppdateras tyvärr rätt sällan.

Bambi_Moriarty Här är en av mina favoritgiffar (från en helt annan sida, som jag tyvärr inte hittar nu, men jag hade sparat den): ”I’ll burn the heart out of you” – Bambi gör en Moriarty-min 🙂 (OriginalMoriarty finns här, obs! spoiler för säsong 1, del 3)

Kommentera

