Okontant?

Den här veckans bokbloggsjerka var inte så inspirerande att svara på som vanligt. Hon frågar:

Har du ett konto på Boktipset, Goodreads eller båda? Vilken av dem är bäst och varför?

Nej, det har jag inte. Jag har de facto aldrig ens reflekterat över saken. jag får alldeles för många tips via bokbloggar redan, jag behöver inte flera 😉 Fast jag har lekt med tanken på att joina LibraryThing ibland, kanske det räknas:-) Det verkar vara ett system jag skulle gilla.

Jag rekommenderade faktiskt LibraryThing till en bekant, som bygger en kollektivbostad med ett gäng i Helsingfors. De hade planerat ett litet, gemensamt bibliotek och ville dessutom ha något system för att kunna känna till de andras privata bokhyllor.  Först frågade hon om att bygga en enkel databas, men det avrådde jag från; jag har en gång byggt en databas, det var jättespännande, men sjukt svårt. Jag hoppas Library Thing ska funka för dem. Jag hoppas att boendet också ska funka, jag tyckte det lät väldigt coolt, det de höll på med. Alla ska få ett eget litet rum, så har de stora utrymmen tillsammans. De ska ha odlingar på taket också – jag träffade henne via stadsodlingsprojektet. Jag gillar att det finns människor som gör såna saker.

Jag har i år börjat med att ha en läslista på vad jag läst, bara av intresse att se om det är roligt eller relevant att hålla reda på det, men den är förstås inte så interaktiv, fast det går att kommentera på den om man vill 🙂

Jag märkte förresten just att jag hoppade på Bokbloggsjerkan för nästan exakt ett år sedan – den 21 januari 2013. Coolt 🙂

2 thoughts on “Okontant?

  1. Nej, det är klart – jag kanske blir jätteinspirerad att skaffa ett konto nånstans nån gång, speciellt om jag en dag blir ägare till en sån tfn som man tydligen borde ha för att kunna utnyttja tjänsgten till fullo.

Kommentera

