Och jag som hatar att flytta

Opera kommer att lägga ner sin bloggservice inom ett par månader och jag måste flytta :down: Jag måste alltså bestämma vart (sannolikt WordPress), lyckas importera hela min blogg och manuellt kontrollera alla bilder, länkar och låsta poster. Jag började blogga för nästan tio år sedan – det blir ganska mycket att flytta. :eyes: (Precis som hemma, för att vara ärlig 😮 ) Men jag vill förstås ha allt med mig (dito). Bara jag slipper dubbelflytta som MiiaMaria! :no:

Opera skriver mera om saken här. För att göra det hela ännu lite mera komplicerat så insisterade de på att jag måste byta användarnamn för att kunna logga in överhuvudtaget idag :awww: Mitt gamla kattslaven_koko godtogs inte mera, jag var tvungen att ändra det till KattslavenKoko ihopskrivet. Det betyder, antar jag, att alla länkar till min blogg redan upphört att funka. Störande. :irked:

Så det är väl dags att sätta igång med flyttandet nu. Det är ju inte som att jag inte skulle ha annat att tänka på och syssla med. Men jag vill inte sluta blogga heller, jag gillar det. Antagligen är det som med alla andra flyttar, när jag väl vänjer mig är det ok, men det finns alltid nånting jag inte hittar sen mera… :left:

Kommentera

