Fram för finfint feministforum

Jag börjar känna mig som en tipsmaskin, men jag kan ju inte låta bli att tipsa om Feministiskt Forum på lördag!

FemF är Finlands första Feministiskt Forum, platsen där den feministiska samhällsdebatten kommer att gå het och nya tankar och idéer skapas! Feministiskt forum innebär en heldag av diskussioner, samtal, föreläsningar, workshopar, konst, teater, musik, performancer med mera. Vid sidan om det fastställda programmet finns det bord för föreningar, böcker, tidskrifter, förlag och andra som vill informera om sin verksamhet, samt utrymme för diskussion och häng. Forumet är tillgängligt, gratis och flerspråkigt. Ett barnrum med barnvakt kommer också att finnas och vara öppet hela dagen.
När? Lördagen den 9 november klockan 10–16
Var? Helsingfors svenska Arbis, Dagmarsgatan 3

Programmet finns här. Massor med spännande saker! 🙂

Själv hittade jag det här tack vare Astra Nova, som under nya chefsredaktören Sara Eriksson blivit en tidskrift som jag läser med stor förtjusning :up: Jag önskar bara att chefsredden skulle uppdatera sin intressanta blogg lite oftare, som ett komplement till tidskriften. (Puff puff)

Kommentera

