Alice Munro

Nobelpriset i litteratur år 2013 tilldelas den kanadensiska författaren Alice Munro, "den samtida novellkonstens mästare".

(Från Svenska akademiens hemsida).

Varje år sitter jag på helspänn för att få höra vem som fått Nobelpriset i litteratur, det är lite roligt 🙂 Så kan man få poäng om man känner till författaren, om man har läst den eller har den i hyllan. Jag får ett poäng, jag känner till Alice Munro, men jag tror inte jag har läst något. Kanske dags att gå och kolla i K3 (det är där vi har skönlitteratur) 😉

Tillägg: Nobelbingo hos Bokbabbel.

2 thoughts on “Alice Munro

  1. Jennah writes:0 poäng till mig, får nog plugga på lite tror jag! Hört talas om namnet dock, så en liten halv poäng kanske?

  2. Halva poäng kan man absolut få 🙂 Hört talas om namnet och och hört talas om är väl ungefär samma sak 🙂 Jag var i skogen med en vän nu på helgen, som sa att han för första gången på evigheter faktiskt hade läst t.o.m. flera verk av nobelpristagaren :up:

Kommentera

