Do not go gentle into that good night

Kristian Gidlund, som i bloggen i kroppen min skrivit om "resan mot livets slut och alltings början", om att vara döende i obotlig cancer, har avlidit igår. :rip:

Jag hittade till honom via en text som Linus Fremin skrev i våras, om en intervju han gjort som publicerades i DN. Sedan dess har jag återvänt till Kristians blogg ibland. Jag orkar inte läsa så mycket åt gången, fast jag samtidigt har svårt att inte läsa. Texterna är som ett slag i magen ibland, raka, osentimentala och gripande. Det finns en bok med samma namn, och man kan också lyssna på hans sommarprat här.

Rubriken är ett citat av Dylan Thomas.

Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Hela dikten kan läsas här.

Kommentera

