Om fyrk fanns

Jerkan undrar "Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?"

De allra flesta svarar förstås "betala bort lånen", "köpa hus", "resa" och "gå ner i arbetstid", och visst kan jag hålla med, men eftersom det ska vara bokrelaterat så säger jag att jag skulle: köpa en större lägenhet med plats för mera böcker (helst grannens för jag hatar att flytta 😉 ), resa till Hay-on-Wye i Wales och gå på antikvanti, för att inte tala om att bo på Hotell Gästis, som skriver i sin presentation att "överallt, i korridorer och på toaletter, finns böcker att läsa", :up: och gå ner i arbetstid för att hinna läsa. :whistle:

Jag skulle säkert ge bort mycket av pengarna, men det här är sådant jag skulle vilja göra för mig själv.

2 thoughts on “Om fyrk fanns

Kommentera

