Jag längtar till böcker som inte är…

Veckans bokbloggsjerka frågar "Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?"

Tja, jag längtar just nu mest efter tid att läsa ännu flera böcker :left: Även om jag läser hela tiden så är det länge sen jag kunnat sitta en hel dag och bara läsa… men det var inte det frågan gällde.

En bok jag köar till på bibban och väntar på att få i min hand är tredje delen av Gardells Torka aldrig tårar utan handskar. Även om jag sett TV-serien och i princip vet vad som händer, så vill jag läsa den. Jag förväntar mig ganska många tårar att torka :awww:

Jag väntar också på sjätte delen i Cassandra Clares The mortal Instruments-serie, vilket jag blivit påmind om när jag läst recensioner av filmatiseringen av den första boken, City of Bones. Recensionerna har milt sagt varit ljumma, vilket är synd. Jag tänkte när jag läste den att den var närmast filmatiskt skriven och den hade kunnat bli en bra film, men det har den då tydligen inte blivit :down: Det är synd, serien är alldelses läsvärd om man gillar urban fantasy och inte majndar en och annan kliché. Cassandra Clare började som fanficförfattare inom the Potterverse, och det är inte utan att det märks, både i "blond bädi vars namn börjar på V" och i besattheten angående det Rätta Blodet. Men berättelsen är välskriven och intrigen underbart invecklad, plus att de är riktigt roliga – vad annat kan man förvänta sig av författaren till The Very Secret Diaries 😉

Apropå fanfic så väntar jag alltid alltid på att min favoritfanficförfattare ska skriva mera! Vadsomhelst, jag bara älskar hennes stil. Vilket påminner mig om att jag lovat skriva en post om fanfic, ska göra det snart :up:

2 thoughts on “Jag längtar till böcker som inte är…

Kommentera

