Spiralstips

Vi hade en kompis från England på snabbesök här i helgen och hon visade oss en ny motionsform som kombinerar pilates och dans, den kallas Spirals. Den tränar balans, smidighet och koordination. Jag tyckte den var väldigt inspirerande och skulle gärna testa på det – och här talar vi om en person som sällan tänder på jumpa, bara på dans. Tyvärr verkar det vara dåligt med kurser i huvudstadsregionen, men det kommer att bli en stor ny grej, tror jag. Ni hörde det här först! 😉

Exempelvideo:

2 thoughts on “Spiralstips

  1. Anonymous writes:Ja det fick mig att röra mig…. jag satt händerna för öronen :-(. Var och en välj musik efter egen smak så är det nog bra. Musikgympa har funnits i olika former länge och finns garanterat under nåt annat namn även i Helsingfors.

  2. Hehe 😆 Jag tycker t.ex. zumba i allmänhet har betydligt värre musik, en av orsakerna till att jag inte riktigt tänt på den motionsformen. Det finns förstås FolkJam, om man gillar sån musik :up:

Kommentera

