Lagom?

Jag hittade ett par bilder till från Lund, framför allt detta fantastiska mått:


Enligt Uarda-akademien så ska det vara ett mått på "lagom." En så total drift med det (påstått) ursvenska i ordet lagom tilltalade mig omåttligt. Självironi är något som (vissa) svenskar kan bra.

Däremot anser jag att när regnet rann över så var det inte riktigt lagom mera… Fast det var förstås en bra konversationsöppnare :up:

Ett par bilder till. Det här med glass är något jag återkommer till alltid emellanåt. Men god glass gör mig glad, och god glass är inte helt vanligt. På Malmöfestivalen (som vi tittade förbi på fredagen) hittade jag kastanje- och vallmoglass :happy:

Den här bilden från kräftskivan tycker jag om.

Kommentera

