Mera om kunskap

Idag har jag suttit och redigerat bilder från konferensresan, för den rapport jag ska skriva. Här kommer några:
Lund kan vara soligt också, som synes 🙂


Skissernas muséum var mycket mera sevärt än jag hade trott, på något sätt hade jag tänkt mig att det skulle vara lite blekt att se halvfärdiga arbeten och tidiga versioner, men i stället var det mycket roligt att se hur konstnären utvecklats.
Ett konstverk var Maria Miesenbergers Hide and Seek, här ser man en liten del av den i miniatyr och i full storlek bakom.

Vi fick en fantastiskt fin konferensväska, sydd i gammal arméfilt av en av organisatörerna.

Några reflektioner från konferensen:


Den nya generationens syn på tryckt kunskap… (Presenterad av Olof Sundin) Det här var något som folk återom till gång på gång under konferensen, hur snabbt allt går idag.

Jag tror att Gráinne Conole var min favorit av alla de mycket intressanta föreläsarna, hon var så otroligt intensiv att jag var helt matt efter presentationen! :ko:


De hade en infografiker som tecknade vad som hände på konferensen, det var skoj. Här hennes version av samma föreläsning och föreläsare.

E-inlärning på en tidsskala. Gráinne Conoles presentation finns på
Slideshare
, späckad med länkar och tips. Jag väntar ännu på att videona ska komma upp på konferensens hemsidor, så att jag kan ta det en gång till 😉

Konferensgästerna blev bjudna på en fin middag i Malmö med stilig utsikt:

Mycket fancy på toaletten! :eyes: Jag trodde först någon hade glömt spola…

Sammanfattning av vad vi diskuterat på konferensen.

Det är en riktigt bra översikt. Det som jag inte tycker kommer fram i den här ordsamlingen är uttryck som "information literacies", dvs. i plural, för att det finns olika typer av kompetens. En person kan vara mycket informationskompetent utanför det akademiska, men inte inom det.

Utanför konferensen blev jag bjuden på kräftskiva!

En riktigt rolig fest med underbara människor :love: Jag ville aldrig gå.

Jag önskar att Lund inte vore så långt borta :worried:

4 thoughts on “Mera om kunskap

Kommentera

