Små, praktiska detaljer

På Peppes blog häromdagen så kom det tips om folks favoritTEDtalks. Jag kommer att återkomma mera utförligt till detta suveräna koncept senare, men just nu bara ett litet, praktiskt tips.

Via pratet om pappershanddukar hittade jag en kort snutt som handlade om hur man ska knyta sina skosnören på ett sätt som hindrar dem från att gå upp så lätt – utan att använda stenknut eller behöva dra snöret två gånger om öglan. Det är så otroligt simpelt, men den lilla videon har överraskande nog faktiskt förbättrat min tillvaro :eyes: Jag har nämligen två par skor med otroligt hala snören, som jag brukade behöva knyta flera gånger under en kort promenad. Men inte längre :up: Så om någon annan har samma problem, så tycker jag att ni ska titta på den här tre minuter långa videon. Terry Moore: How to tie your shoes.

2 thoughts on “Små, praktiska detaljer

Kommentera

