Run, Bassett, run

Andra kattslaven och jag diskuterade apropå senaste bokbloggsfråga att man kunde applicera samma fråga på film också. Detta pga att jag hade blivit lite nyfiken på Cloud Atlas efter att SivÖ skrivit om den och länkat till en annan recension. Jag hade redan avfärdat filmen, bl.a. eftersom jag verkligen inte gillar Tom Hanks. Efter att ha bollat med detta faktum ett tag kom vi fram till att det antagligen berodde på att jag verkligen avskydde Forrest Gump, som "alla" älskade på 90-talet. Folk höjde den till skyarna och Forrest Gump-personen sågs som en stor kärlekens hjälte, men jag irriterade mig på både honom och hans Stora Kärlek genom precis hela filmen och uppenbarligen har det lett till att jag inte kan se Tom Hanks alls, hans blotta uppsyn irriterar mig. Så ologiskt kan en skolad persons hjärna fungera 😮 Nu har jag åtminstone lovat att se Cast Away och kanske The Terminal också. Jag tror vi ska börja med den förra, då jag antar att den där ledsen bassethund-looken är lite mindre prominent under skägget 😉

3 thoughts on “Run, Bassett, run

  1. Monika H writes:Att offentligt avsky någon uppskattar jag verkligen! Detta att man förhåller sig "inte helt uppskattande" kan ibland vara så svårt att uttrycka, men det är förödande också att låta bli (har jag upptäckt).

  2. Monika H writes:Att offentligt avsky någon uppskattar jag verkligen! Detta att man förhåller sig "inte helt uppskattande" kan ibland vara så svårt att uttrycka, men det är förödande också att låta bli (har jag upptäckt).

  3. Det är förstås lättare att offentligt avsky en rollgestalt än en person. Och lättare att uttrycka motvilja mot en Hollywoodskådis än t.ex. en finlandssvensk sådan… Blir nyfiken nu – på vilket sätt har du märkt att det är förödande att låta bli att uttrycka sitt icke-uppskattande? :confused:

Kommentera

