Fördelar och nackdelar med flunsa

Förutom de rent sjukdomsrelaterade besvären när man har flunsa (hostan, febern, muskelvärken) så är det lite skrämmande att ligga och läsa andra delen av Gardells Torka aldrig tårar utan handskar. Den är väldigt bra, men om man har ens lite anlag för hypokondri så är det inte den bästa läsningen.

Att de alla hela tiden känner efter. Varje gång de sväljer. Varje gång de får ont någonstans. Varje gång de blir varma och kanske har feber, eller lymfkörtlarna känns svullna.

:left:

Men jag kan inte lägga den ifrån mig heller, förstås. Det stör mig överraskande lite att jag har sett tv-serien, dels finns det mycket mera bakgrund i böckern, dels känns det mest som en omläsning. Det enda felet är egentligen att jag har personernas utseende från tv-serien i stället för min egen fantasi och det gör inte så mycket. Den som inte hann se serien på SVT har en ny chans nu när den visas i Finland, te.x på Arenan här. Böckerna (del 1&2) finns troligen på ett bibliotek nära dig.

Fördelen med att vara såpass sjuk att man inte just orkar ur sängen är att man kan titta på film när man är vaken. Eftersom hjärnan är full med snor så kan man inte se något speciellt komplicerat, så då sitter det bra med en knasig sak som The Librarian: Quest for the Spear Den var inte direkt informativ och kompetenshöjande, om vi ska säga så, men väldigt underhållade 🙂

Kommentera

